surf weekend - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van judith kruidhof - WaarBenJij.nu surf weekend - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van judith kruidhof - WaarBenJij.nu

surf weekend

Door: judith

Blijf op de hoogte en volg judith

03 April 2015 | Australië, Byron Bay

surf weekend

Het is vrijdag ochtend kwart over 5, de wekker gaat.. Dit is natuurlijk veel te vroeg, maar we moesten de bus om 6 uur hebben richting Manley. Alle spullen moesten weer in mijn backpack, we moesten natuurlijk direct uitchecken uit het hostel. Staan we met ons goede gedrag bij het busstation, rijden er gewoon geen bussen om 6 uur. De eerste bus ging om 7 uur en wij moesten om 7 uur in Manley zijn. Aangezien we met een groep van 7 waren hebben we besloten om met de auto te gaan. Gelukkig hebben chris(tian) en ik een mini busje waar we met 8 personen in konden. Scheelt ook weer benzine kosten natuurlijk. Toch maar even gebeld dat we iets later waren. Gelukkig vonden ze het niet heel erg. Om kwart over 7 konden we alle spullen in laden en reden we richting het surfkamp. We zaten in de bus met heel veel verschillende nationaliteiten. Een jongen uit Brazilië een meisje uit Zwitzerland 2 meiden uit Japan en nog veel meer. Op het kamp bleken we met nog een grotere groep te zijn in totaal 32 personen. We sliepen in tenten tussen de kangaroos. Sanne zat samen met mij in 1 tent. Super gezellig!! Na het welkoms woord werden we in 2 groepen verdeeld. Wij (alle 7 nederlanders) en nog 8 anderen zaten in groep 1 en mochten direct een wetsuit uit zoeken en kregen meteen een les van 2 uur surfen. Op het strand werden we weer in 2 groepen verdeeld daar kregen we uitleg over de golven, het weer en het staan op een surfplank. Geloof mij het is moeilijker dan het lijkt. Hahah na de uitleg gingen we het water in wat heel appart was met een wetsuit aan als je dat nog nooit hebt gehad. En het was totaal niet koud ondanks dat het weer niet super geweldig was. Zelfs al een paar keer op de surf plank gestaan. Super vet! Na 2 uur werden we afgelost door groep 2. En gingen wij terug naar het kamp. Het eten was echt super goed voor elkaar. Beter te veel dan te weinig is hun motto geloof ik haha. 's Avonds aan het strand een kampvuur gemaakt met iedereen, "goedkope" wijn drinken en genieten van de zee die 3 meter verder op golft. Echt genieten. De volgende dag ging de wekker weer lekker vroeg 7 uur en om half 8 ontbijten. Want groep 1 mocht om half 9 klaar staan voor de volgende surf les. Whoo gelukkig maakte het me niks uit om zo vroeg op te staan, wilde graag weer surfen!! Deze dag hebben we 2 x gesurfd. Van te voren een korte les en dan het water in. na de lunch ook nog een keer wezen surfen.En weer was het eten super goed voor elkaar. tussen de lessen door kon je de kangaroos voeren die door het tenten kamp sprongen. Ook was er een soort van sjor band gespannen tussen 2 bomen waar je je balans op kon oefenen. Wat super handig is voor het surfen. 's Avonds hebben we verschillende kaart spellen gedaan en natuurlijk alleen maar engels spreken. Dat leer je ook super goed natuurlijk. Zondag was het al wel iets moeilijker om je bed uit te komen. Het surfen is natuurlijk heel vermoeiend en je gebruikt spieren waar van je niet eens wist dat je ze had. Haha. Ook vandaag weer 2 x wezen sufen ook zijn we tussen door stingray;s wezen voeren. Je houd een visje in je hand en ze zuigen het zo van je hand af. Aangezien ze geen tanden hebben. ook zijn we bij een soort van rots strand geweest met allemaal rockpools. Ben je benieuwd wat het is mag je het opzoeken ;)
Zondag avond er voor gekozen optijd naar bed te gaan. Er was weer een kampvuur maar ik was gewoon super moe! Maandag was al weer de laatste dag we hebben onze laatste surf les gehad. Wat echt heel goed ging. Heel vaak een golf kunnen "pakken". Echt een super mooi weekend gehad voor dat we vertrokken hebben we met iedereen foto's en filmpjes gekeken van het hele weekend. Rond 4 uur reden we weer terug naar Manley. Waar wij daarna in Colloroy onze eerste nacht in de auto zouden slapen! Spannend!

Xx

  • 22 April 2015 - 03:21

    Irma:

    Hoi zus!! Wat een leuk verhaal heb je er van gemaakt! Ik geloof je graag, als je zegt dat het surfen moeilijk is!
    Over 1jaar mag je het mij leren en gaan we samen

  • 22 April 2015 - 03:26

    Irma :

    Haha maar je hebt nu mooi ervaring op kunnen doen met surfen, en kun je nu mooi zelfstandig bezig.
    goed om te horen dat je met zo'n leuke groep samen bent.
    Had ik al gezegd dat ik TROTS op je ben? Bij deze dan!! ;-)
    haha en wat eindig je het verhaal leuk.... we wachten het vervolg af!
    Lieverd,, pas goed op jezelf en geniet van dit grote avontuur!
    dikke kus je zus!!

  • 25 April 2015 - 09:36

    Dineke Kruidhof:

    Hey lieve dochter van onssss..

    Het was een goede investering dat surf kamp, daar zul je het komende jaar nog veel plezier van hebben.
    Hopelijk wij de jaren erna:)
    Denk niet, dat ik het ooit zal leren.. denkend aan het waterskieën bij het ermerstrand.

    Heel veel plezier bij het zien van de prachtige schepping aan de andere kant van de wereld

    We love you:)
    Papa en Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

judith

24 maart vlieg ik naar Australië. Voor een jaar ben ik dan op reis en aan het werk. Ook heb ik een retour naar nieuwzeeland geboek, en ik zal de laatste maand(en) van mijn reis in zuid oost Azië rond trekken. Hier hoop ik af en toe een berichtje te plaatsen hoe het gaat en wat ik heb mee gemaakt

Actief sinds 26 Feb. 2015
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 2954

Voorgaande reizen:

24 Maart 2015 - 23 Maart 2016

1 jaar van huis

Landen bezocht: