Een eerste geweldige week! - Reisverslag uit Collaroy, Australië van judith kruidhof - WaarBenJij.nu Een eerste geweldige week! - Reisverslag uit Collaroy, Australië van judith kruidhof - WaarBenJij.nu

Een eerste geweldige week!

Door: judith kruidhof

Blijf op de hoogte en volg judith

02 April 2015 | Australië, Collaroy

beste lezers.

Hier een verslag van de eerste week. Ik wil hier bij jullie op de hoogte houden hoe mijn reis tot zover bevalt en wat ik allemaal heb gedaan. Wel wil ik er even bij vertellen dat dit best uitgebreid is verteld en dat dit waarschijnlijk maar 1 malig is. wie weet. ik hou zo veel mogelijk bij en ik hoop dat jullie het leuk vinden!

Dag 1 (dinsdag)
Richting schiphol! Ik kreeg een melding van mijn agenda: Australia here I come!! Heel zenuwachtig was ik nog niet! Maar dat kwam heel af en toe op zetten. Op schiphol zag ik al een paar bekende gezichten aangezien wij al een groeps app hadden gemaakt met de mensen die heen gingen. Ook zijn we met ong. 9 personen in utrecht wat wezen drinken. Uit eindelijk waren er heel veel die we nog niet kenden. We gingen met een grote groep van 23 man! Maar wat een verschillende persoonlijk heden met (bijna) allemaal het zelfde doel. En dat is natuurlijk reizen. Sommigen wilden ook familie bezoeken. En anderen zijn echt 3 maanden vakantie aan het vieren! Wat ook super tof is natuurlijk.
De vlucht: hier wil ik niet veel over kwijt haha het was lang, erg verrot en saai. Gelukkig waren we met een grote groep en kon je zo elkaar al leren kennen. Ook kon je films kijken en muziek luisten. We hadden een tussen stop in bankok van anderhalf uur en in taipei van 11 uur. In bankok moesten we op het vliegveld blijven we hebben even wat gegeten en zijn we het vliegtuig weer in gegaan. In taipei zijn we met taxi naar een hotel gereden daar kregen we en dag kamer om even te douchen en te slapen bijv. ook nog even taipei in geweest super vet!
In australie aangekomen werden we ontvangen door Jaimy, zij liep op blote voeten wat ik echt heel grappig vond . geeft wel een super tof beeld. Het weer was ook super goed! Echt super warm.
Het eerste wat we deden toen we aankwamen was naar het opera house om een foto te maken! Heel indrukwekkend en om dat het zo mooi weer was leek het nog mooier! In het hostel aan gekomen kregen we een kamer toe gewezen en zijn we door gegaan naar het strand met iedereen. Savonds zijn we wezen bbqen en uit eindelijk hebben we nog een drankje gedaan in het hotel aan de overkant van de straat!
Xx

Dag 2 (vrijdag)
Regel dag lekker ontbijten om 7 uur wat super vroeg leek maar we moesten veel regelen natuurlijk. Iedereen kreeg een soort van ov chip kaart (opal card) hier mee kun je in de bus en met de ferry naar sydney strad aangezien we er wel een eindje van afzitten. Ongeveer 1 uur reizen met het openbaar vervoer. In sydney hebben we een bankrekening nummer geactiveerd. Hebben we gegeten in een park. Onze lunche hebben we bij een take away plaats gehaald ( heel veel verschillende eet tentjes bij elkaar. Ook hebben we een simkaart gekregen en daar konden we geld op zetten. Nu heb ik dus een australisch nummer. Ook zijn we naar een pub geweest super leuk pubje. Uit eindelijk hebben we de ferry terug gemist gelukkig ging die om het half uur. We zouden wel de aansluiting op de bus missen. Nog steeds was het super warm en mooi weer dus dat was geen probleem toen we terug kwamen gingen we met zijn allen eten voor 15 dollar wat heel goedkoop bleek te zijn! Savonds hebben we op het strand gezeten met een groot deel van de groep. Aangezien wessel een jongen van de groep jarig was hadden we flessen vodka mee. Echt super leuk en erg laat geworden. uit eindelijk wel heerlijk geslapen!
xx

Dag 3 (zaterdag)
De wekker ging weer lekker vroeg en om kwart voor 7 werden we verwacht aan het ontbijt. We vertrokken wel rond het zelfde tijdstip zo als de dag er voor. Aangezien wij met een grote groep waren en gister op 1 minuut de bus hebben gehaald was het nu verstandiger dat we wat eerder ontbeten hahah dit keer hoefden we niet met het openbaar vervoer maar zijn we rond gaan toeren met een busje met chauffeur! En ooh wat zijn de blue mountains mooi!! Zo mooi. Ook hebben we deze dag voor het eerst kangaroos en koalas gespot in een wild life park. Natuurlijk zijn er veel meer dieren die we hebben gespot. Kan ze niet allemaal opnoemen haha. Wel was dit een dag van veel lopen en veel zien. Aan het eind van de dag waren we echt allemaal gesloopt. Dat werd dus een rustig avondje! Samen met sanne en rosanne zijn we lekker boven op het balkon gaan chillen. Daar ontmoette we ook andere backpackers die ons allemaal tips en tops gaven over het reizen. Super leuk en interresant. Uit eindelijk zijn de meeste mensen in het hostel op stap gegaan maar aangezien wij nog al gesloopt waren zijn we lekker optijd naar bed gegaan.
xx

Dag 4 (zondag)
Heerlijk pas om half 9 ontbijten toch wat slaap in kunnen halen! Vandaag zou geen drukke dag worden en hadden we genoeg tijd om te relaxen en bij te komen. Met onze prive bus zijn we ergens gaan zitten in het gras met jaja alweer een super mooi uitzicht. T is allemaal nog zo mooi hier. Ben benieuwd wanner het minder word.. ik denk dat het nooit zal vervelen. We hebben uiteindelijk een wandeling gemaakt waar we eindigden boven op een berg top waar we genoeg tijd hadden om van het uitzicht te genieten. Uit eindelijk zijn we door geklommen naar beneden waar we lekker op het strand gingen chillen. En lekker de zee in gingen met zijn allen! Echt super chill allemaal. Geen verplichtingen, we konden zelf weten wanneer we de bus naar het hostel zouden nemen (met het openbaar vervoer) we hebben ergens gegeten aan het strand waar $2.50 zon kosten over heen kwamen. Heel appart maar blijkt dat ieder eettentje dat doet aan het strand!
Savonds zijn wel lekker met een groep van 8 met de bus naar manley een plaatsje verder op gegaan. Uit eindelijk bleek alles al bijna dicht tegaan en kwamen we nergens meer binnen. We zijn een paar lockals tegen gekomen en daar hebben we echt een super crazy te gekke avond mee gehad. Gelukkig rijden er hier nacht bussen dus konden we met de bus weer terug.
xx

Dag 5 (maandag)
Maandag al weer! Maandag was chill dag haha alweer. Dit omdat er niks op het programma stond. Je kon je opgeven voor een middagje surfen maar aangezien er te weinig animo voor was ging dit niet door. Vandaag dus maar bezig met mijn cv en al vast orienteren naar een autotje. Boodschappen doen. Naar het strand dingetjes geregeld bij de bank enz. Geld overgemaakt van mijn nederlandse rekening naar mijn australische rekening! Ben ook bezig geweest met mijn cv. Wat een rot werk is dat hahah savonds hebben we lekker in het hostel gezeten en kaartspelletjes gedaan! Met goedkoop bier en wijn. Alles is hier zo duur :o
xx

Dag 6 (disndag)
Veel dingen gedaan niet veel opgeschreven je maakt hier zo veel dingen mee. Maar heb voor volgende week woensdag werk gergeled. Geld gepind voor aankomend weekend. Aangezien ik dan op surf kamp ga!!! Aah heb daar zo veel zin in. Goed begin van het jaar, nu hoop ik de rest van het jaar geen lessen meer hoef te nemen maar zelf veel kan gaan oefenen. Zie het als een goede inverstering haha. Samen met sanne bij de mc donalds gegeten. Scheeld weer koken :P we hadden deze avond een ladys night. Dit was tevens ook de laatste avond met de groep! Morgen zouden er wat met vertrekken richting het centrum in een hostel en anderen gaan verder reizen met de bus richting het noorden! Uit eindelijk een super leuke avond gehad!
xx

Dag 7 (woensdag)
Opzoek naar een auto! We hebben met meerdere mensen contact gehad. Uiteindelijk hebben we afgesproken met iemand aan de andere kant van sydney. Samen met christian daar heen gereden met het openbaar vervoer wat echt anderhalf uur tot 2 uur duurde. we hadden uiteindelijk keuze uit 2 auto’s. Nu hebben we echt een super toffe auto. Hij is max 7 persoons. Maar 5 is toch wat makkelijke aangezien de meesten allemaal een grote backpack bij zich hebben. En een dag rijden met een backpack op je schoot is niet echt super chill! Na dat al het papier werk was in gevuld mocht ik helemaal naar het hostel rijden. Christian heeft nog geen rijbewijs dus dat was de enige optie. En o wat is dat raar, aan de andere kant van de weg rijden zoo.. er werd ons gezegt rustig te oefenen want soms gaat het erg lastig. Maar ja we moesten nog helemaal naar het hostel.. dwars door sydney zonder tomtom. Heel veel vragen vragen en vragen naar de weg. Het zweet stond wel me wel op mijn voorhoofd zeg. Een omweg was geen optie dan zouden we helemaal verdwalen, aangezien sydney super groot is. Wil nu wel zeggen dat we zonder krassen en hobbels veilig zijn aan gekomen bij het hostel, maar dat kan niet! Midden in het centrum is het zo druk en rij je natuurlijk aan de linker kant van de weg. Op een gegeven moment reed ik iets te ver opzij en raakte ik een bus! Geen panniek het viel allemaal gelukkig nog mee, maar onze buiten spiegel lag er wel uit maar die konden we er terug in klikken. De bus had een heel klein beetje schade. De bus chauffeur zag dat ik een best geschrokken was en zij dat het allemaal wel mee viel en dat ik mocht door rijden gelukkig. En wat een opluchting is dat. Uit eindelijk ook nog 2 stoeprandjes geraakt maar dat viel gelukkig nog mee! Zo wat was ik kapot zeg. We waren pas om 7 uur weer bij het hostel terwijl we rond 12 uur al waren vertrokken.
xx

Dag 8 (donderdag)
Dat is het vandaag! Vanochtend lekker naar het strand geweest. Echt super hoge golven!! Heel vet we mochten ook maar op een klein gedeelte zwemmen. Er zijn gelukkig altijd strandwachters aan wezig! Vandaag ook maar mijn tas in pakken want morgen gaan we op surf kamp! Lekker om 6 uur ’s ochtends al met de bus richting manley. Ik zal waarschijnlijk daar nog wel meer over schrijven.

Groetjes judith

  • 02 April 2015 - 13:07

    Dineke:

    Hoi Judith,

    Super leuk jouw verslag ook al wisten wij als ouders (bijna) alles al ha ha.
    Maar ook leuk voor anderen dit te lezen en hoef ik niet alles meer door te "brieven"
    Ga nog maar flink oefenen met zo'n big-car..
    Heel veel plezier op je surfkamp.

    Groetjes (en tot zo op skype..) mama:)

  • 03 April 2015 - 13:09

    Je Zussie!:

    Hoi schattiepatattie! Lief druifje. Hahah de eerste schade al gemaakt dus. Gaat goed zo te horen. Gelukkig bleef het bij een beetje schade.
    Je bent er nog maar 1.5week en al zoveel gedaan! Momenteel ben je dit weekend op surfkamp. We blijven je altijd volgen. Ik gun je het van harte, super gaaaf avontuur. Enjoy!!!! I love youuuu xxxx Irm en ook dikke smakkerd van ries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Collaroy

judith

24 maart vlieg ik naar Australië. Voor een jaar ben ik dan op reis en aan het werk. Ook heb ik een retour naar nieuwzeeland geboek, en ik zal de laatste maand(en) van mijn reis in zuid oost Azië rond trekken. Hier hoop ik af en toe een berichtje te plaatsen hoe het gaat en wat ik heb mee gemaakt

Actief sinds 26 Feb. 2015
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 2956

Voorgaande reizen:

24 Maart 2015 - 23 Maart 2016

1 jaar van huis

Landen bezocht: