Road trip to brisbane - Reisverslag uit Sydney, Australië van judith kruidhof - WaarBenJij.nu Road trip to brisbane - Reisverslag uit Sydney, Australië van judith kruidhof - WaarBenJij.nu

Road trip to brisbane

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg judith

17 September 2015 | Australië, Sydney

Van Sydney tot Brisbane

Het is al even geleden dat ik een verslag heb getypt, maar hier is een volgend reisverslag! Dit is een reisverslag van Sydney to Brisbane, waar wij ongeveer 1.5 maand over hebben gedaan. Ik heb genoeg te schrijven dus neem maar de tijd om dit te lezen haha

Na het geweldige surfkamp zijn we nog 2 nachten in Colloroy geweest. We hebben geen kamer geboekt omdat we in de auto gingen slapen die ik samen met christian heb gekocht. Dit omdat het scheelde in kosten. Wel waren wel vlakbij het hostel waar we de eerste week verbleven. Dit was super handig omdat we de facilliteiten konden en mochten gebruiken van het hostel. De laatste dag hier hebben we geregeld dat de auto op mijn naam kwam te staan. We vertrokken rond een uurtje of 4 eind van de middag. Mij road trip begon met 7 anderen en 3 auto's (1 auto en 2 busjes). De eerste stop was op de vluchtstrook richting New Castle. 1 van de busjes was oververhit. In eerste instantie leek dit wel mee te vallen en zijn we verder gereden naar een benzine station ong. 1 km verder op. Daar hoorde we dat het andere busje die verder op reed het ook had begeven. Bij het benzine station kwamen we er achter dat de bus niet verder kon rijden op dat moment en hebben we besloten om met onze auto die door te rijden naar een free camping spot. Dit hebben we helaas niet kunnen vinden, uit eindelijk zijn we uit gekomen bij een strand waar we onze tent hebben opgezet. Met 5 personen in een auto slapen is niet echt ideaal. De volgende ochtend, na een heerlijke ochtendwandeling zijn we weer terug gereden naar het benzine station. Van daar uit zijn we naar de andere bus gereden. Hier bleek dat ze zeker nog 2 dagen moesten wachten op een automonteur, en was de vraag nog of de auto kon worden gemaakt. Uit eindelijk hebben we besloten om door te rijden naar New Castle (nee, niet in Engeland). Samen met roos en chris. Dit lag ongeveer 2 uur reizen naar het noorden. 2 jongens besloten om mee te rijden naar New Castle, hun bus kon pas 4 dagen later worden gerepareerd. En zij zouden terug liften naar de plek waar hun bus stond.

In New Castle hebben we afgesproken met 2 jongens die ook mee waren met de groepsreis van Australian backpackers die daar al waren. Voor $10 p.p. konden we gebruik maken van de faciliteiten van een hostel daar. En sliepen we maar in de auto. Waarvan 1 nacht met 5 personen. Geloof me dit was niet comfortabel haha. Mede door de slechte nachtrust hebben we besloten om naar het strand te gaan deze dag, om daar lekker verder te gaan slapenen te relaxen. Een super goed idee natuurlijk. Ook konden we een surfboard van dat hostel lenen., Dus zijn we meteen ook wezen surfen die dag! Wat een leventje... Ik vermaak mij hier uitstekend!

Na 3 nachten in New Castle zijn we met zijn 4en door gereden naar Port Macquire .
In Port Macquire hebben we weer afgesproken met de 2 jongens die we hadden gemeet in new castle. Wij kwamen 's avonds laat aan en hebben met hun afgesproken aan het strand. Daar hebben we savonds laat een kampvuur gemaakt onder de mooie sterrenhemel wa+ar we zelfs heel duidelijk de milkyway konden zien. Dit was echt zo'n geweldig moment waarop je je echt een reiziger voelt.
Ook deze nacht hebben we in de auto geslapen. De dag erop hadden we een afspraak bij een auto mecanic. Dit omdat de v-snaar piepte. Die nacht hebben we een hostel geboekt, een echt bed en een heerlijke douche is dan wel erg fijn. Hier konden we de telefoons e.d weer mooi opladen. 's Avonds zijn we wezen bbqen dicht bij het strand, aangezien er aan de oostkust van Australië allemaal openbare bbq plaatsen zijn. Dit is echt ideaal voor backpackers. Die avond hebben we super aardige mensen ontmoet en tot de laate uurtjes ranja wezen drinken haha. De volgende dag na de lunch (we hadden nog worstjes over van de bbq) zijn we met zijn allen naar een super mooi strand geweest in Port Macquire. Ik zal nog een foto hier van plaatsen! Heerlijk genoten deze dag. Helaas waren we zo aan het genieten, dat we niet door hadden dat het al heel snel vloed werd en onze handdoeken te dicht bij het water lagen. Voordat we het door hadden was de helft van onze handdoeken al overspoeld door de zee. Gukkig dat er geen kostbare spullen nat zijn geworden. Samen hebben we besloten om deze dag nog verder te reizen naar surfers paradise (goldcoast). Dit zou een reis worden met meerdere tussenstops. De eerste stop was in Cofsharbour. Hier wilden we in de buurt een gratis camping zoeken. Helaas niks in de buurt. We vonden er 1 ong. 20 km verder en gelukkig lag dat op de route naar surfers paradise! De volgende ochtend heb ik gedoucht voor $4 bij een tankstation, haha ja, dat maak je hier mee. We zijn daarna verder gereisd naar de volgende tussen stop voor surfers paradise, namelijk bayron bay! Hier hebben we zoveel leuke verhalen over gehoord dat we besloten hier langer te blijven.

Meteen toen we Bayron bay binnen kwamen rijden kon je de relaxte en vredige sfeer voelen. We zijn opzoek gegaan naar een informatiebureau die we meteen vonden en uiteindelijk een lijst met verschillende hostels en campings kregen. We wilden graag op the Arts factory verblijven. ( dit was een hostel en camping in 1, midden in de natuur) Helaas was deze al volgeboekt en vertelde ze ons de volgende ochtend terug te komen voor een plaats op de camping. We moesten dus opzoek naar en slaapplek voor 1 nacht en zo goedkoop mogelijk. We zijn uiteindelijk op camping red devils terecht gekomen. Dit stelde niet veel voor het bestond uit 1 groot grasveld naast een rugbyveld waar we een tentje neer konden zettenmaar voor $15 was dat super ideaal. We waren met z'n 4en en hadden 1 grote tent mee voor twee personen en twee sliepen in de auto. Wel was dit het goedkoopst en daar moet je als backpacker wel veel op letten ;). Onze buurvrouw op deze camping heette Bonnie, we hebben die avond bij haar en haar soort van caravan gezeten en een kampvuur gemaakt. Wat erg gezellig was. De volgende ochtend zijn we naar de arts factory gegaan en hebben we een plek op de camping gereserveerd en vast 1 tent opgezet. Die middag zijn we naar een plaats verderop gereden om nog een tent te kopen, zodat we allemaal bij elkaar op de camping konden staan. We hebben meteen 1 week geboekt. Sanne was op dat moment richting bayron aan het reizen. Dit was echt een super leuke tijd! We gingen elke dag naar het strand om te surfen of lekker aan ons kleurtje te werken. ' s Avonds gingen we op de arts factory gezellig wat drinken met andere backpackers en elkaars verhalen aanhoren over reizen en ervaringen. Toen de week om was hebben we besloten nog 2 dagen langer te blijven. De jongens Chris en Elmo en inmiddels Kelvin en Denzel die later zijn gekomen wilden graag naar Nimbin. Roseanne, Sanne en ik zijn naar het strand geweest die dag en de dag erna wilden we die avond (inmiddels vrijdag) nog ergens wat drinken met mensen die we de dag ervoor op het strand hadden ontmoet. Uiteindelijk zijn we op zaterdag verder door gaan reizen naar de uiteindelijke volgende bestemming surfers paradise.

De naam zegt het al surfers paradise! Surfen, zee, strand en golven!!
Onze eerste stop was ook meteen het strand. Eerst gingen we met zijn allen wat eten bij een strandtentje om hier na lekker op het zand te gaan liggen tot het avond werd. We beseften ons dat we nog opzoek moesten naar een slaapplek. Aangezien we met twee auto's waren en met 6 personen ging het slapen in de auto hem niet worden. De jongens vonden het wel fijn om in een bed te slapen, dus zij hadden een kamer in een hostel geboekt. Roos en ik besloten om in de auto te slapen. Dit scheelde ook in de kosten. Dit hebben we uiteindelijk een aantal dagen gedaan en we hebben erg genoten. Ik kan nu elke dag heel uitgebreid vertellen, maar dan zijn we nog wel even bezig. Ik zal 1 memorabele dag vertellen. Het was de dag dat we onze auto naar de garage moesten brengen. Om half 9 hadden we een afspraak bij een garage, Samen met Roos en Christian zijn we die ochtend naar de garage gereden, ongeveer 20 minuutjes rijden. Eenmaal bij de garage aangekomen kwamen we er achter dat we de auto de hele dag kwijt zouden zijn. We moesten ons zelf dus gaan vermaken, niet getreurd met 2 impulsieve meiden. Naast de garage was namelijk een Braziliaanse jujitsu school, met een groot bord op de voorkant first lesson for free. We hadden geluk om 10 uur die ochtend begon er een les en hebben roos en ik ons opgeven. We zijn eerst opzoek gegaan naar ontbijt, want sporten op een lege maag is natuurlijk niet goed. Om 5 voor 10 stonden we in de Jujitsu school. We kregen van die witte judo pakken aan waar we erg hard om hebben gelachen. De les duurde een uur en het was een erg leuke, zware en lachwekkende ervaring! .Daarna zijn we naar een winkelcentrum in de buurt gegaan. Hier hebben we lekker gewinkeld, gewandeld en geluncht. Rond 13.00 uur kwamen we er achter dat we waarschijnlijk toch niks zouden kopen ivm dat we arme backpackers zijn. We besloten om naar het casino te gaan, wie weet lopen we wel weg als miljonairs. Helaas, maar toch heb ik $40 winst gemaakt bij de blackjack table. Whoo. Inmiddels hadden we contact gehad met Wessel en Jeroen. Zij waren onderweg naar surfers paradise en zijn meteen doorgereden naar het casino waar we waren. Op de terugweg hebben we de auto opgehaald en zijn we samen terug gegaan naar het hostel waar de rest van de groep was! Aangezien Jeroen in een restaurant werkte in Nederland stelde hij voor om te koken. Roos en ik hielpen met het voorbereiden zodat we niet hoefden af te wassen. Daar zorgde de rest van de groep voor. Heerlijk, afwassen is niet mijn favoriete bezigheid. Dezelfde avond zijn we met zijn allen op stap geweest als afsluiter van de erg leuke dag! Zo waren er nog meer leuke en onverwachte dagen. Je maakt natuurlijk erg veel mee als reiziger. Zo besloten we om na een paar dagen met zijn allen naar Brisbane te rijden, omdat er niks gepland stond was dit dus geen probleem. We hebben de auto weer vol gepakt zo zijn we eind april in Brisbane aangekomen.

Inmiddels is het al even geleden dat we in Brisbane waren.
Dit zal de laatste stop te zijn voordat we naar 'Gatton' reizen om daar 88 dagen te werken op een farm. Hier zal ik meer over vertellen in mijn volgende reis verslag.

Groetjes en liefs, Judith

• 17 September 2015 - 10:15

Andrea:

Wat super om het zo te lezen meid! Love it.
    Ben super trots op jou, ik blijf je volgen en ik wens je nog een super tijd daar.
    Denk aan je meid!

xxx

• 17 September 2015 - 14:37

Dineke:

Hey lieve Judith,

Mooi verhaal ha ha...komt de volgende er al gauw aan:)
    We zijn trots op je!!
    Geniet en weest dankbaar dat je dit allemaal in (gezondheid) kunt doen.

Dikke knuffel van de achterblijvers hier in Lutten

• 17 September 2015 - 20:32

Gerwin:

Hey Judith,

Wat leuk om weer een reis-verslag te lezen ... fijn dat je zoveel plezier hebt aan de andere kant van de wereld.

Geniet maar lekker en ben benieuwd naar het volgende verhaal.

Liefs Gerwin

• 21 September 2015 - 03:04

Je Zus:

Hoi Juud!
    Leuk verhaal om zo te lezen. We zijn allemaal erg blij voor je dat je het zo naar je zin hebt!
    Je komt ook zooo veel mensen tegen en doet leuke dingen. GE-WEL-DIG
    Zorg wel dat je volgend jaar terug komt, oke??
    Oke... Dat spreken we af haha
    Lekker genieten meid, voor je het weet ga je de nieuwjaarsduik alweer nemen in Sydney!

ENJOY lieve zussie..

zoals Andrea zegt; we zijn TROTS op jou!

• 21 Oktober 2015 - 21:13

Ria Hekman:

Hee top meid . Zoals beloofd scrijf ik hier een berichtje, wat tof dat je nu echt je droom waar gaat maken. Leuk om te lezen wat je zoal doet als backpacker. Ga zo door en ik blijf je nu volgen. Leuke reisverslagen.
    Groet uit Bergentheim